15 år...





tror jag visst att hon var...

Vad tänker hon på,
flickan på stolen...

Är hon lika glad som hon ser ut...

Tillhör hon sej själv...

Vem saknar hon
vem/vad längtar hon till eller efter,
flickan på stolen...?

Hon ville vara den franska flickan Pia Doufoir
Hon ville vara lycklig
Hon ville ha en harmonisk familj

Hon hatade sprit!
Hon hatade slagsmål!

Hon ville söka...
söka efter fred och frid i sitt hjärta
Hon sökte och sökte..
 
Gick till klostret för att få hjälp
Där togs hon emot för en stund,
en fin stund!
 
Sedan sökandet igen...

Flickan på stolen...
allt hon ville
var bara att få frid
i sitt hjärta

Flickans kära mor var fin och god,
flickans kära mor

Familjen var tyst när inte spriten fans i huset...

När fadern kom med den...ja,
då var det uppror och kaos!

Flickan fortsatte
att söka
söka i värden
och
söka i sitt hjärta

Vart förde hennes hjärta henne
vad ville det?

Ibland gick hon vilse...

När hon lyssnade noga, hörde hon rösten i sitt hjärta tala...
Gå inåt,
Följ floden,
Bygg inga fördämningar
Låt floden vara din kompass...

Hon förstod att floden var flödet i livet
hon förstod att om hon följde flödet,
skulle hon aldrig mer gå vilse
hon förstod att om hon lyssnade till sitt hjärta
skulle hon aldrig mer gå vilse!

Det var en kamp
det som skulle vara ett flöde...

Varför/Hur...???

Det tar tid att lära om,
det tar tid att våga lita på det som  varit så bräckligt...LIVET!





Fick hon frid i sitt hjärta...
flickan på stolen?










Kommentarer
Postat av: kristin

Vad fint, får jag eventuellt använda texten till mina elever? Kram!

2010-09-07 @ 18:35:50
Postat av: carina

Det får du så gjärna. Har du flyttat? Var bor du och hur mår du? Kram!

2010-09-08 @ 00:20:22
URL: http://mymoment.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Goa Mamma! <3

2010-09-08 @ 22:07:44
Postat av: Kristin

Kul! Japp flyttat, bor i Fjugesta utanför örebro. Nytt jobb som är toppen! Allt bra,själv? Kram

2010-09-13 @ 11:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0