GOD JUL!



GOD JUL kära vänner!
I år har jag för första gången inte skickat något julbrev som brukligt är.  Ursäkta mej!

 Snön kom den 10 dec. Bilen var full av snö och vägen till bilen tjock av den samma.
Genast hörde man ju Jingel Bells i öronen.
Men sååå härligt ljust det blev och så roligt Lovis tyckte att detta var.
Hon sprang och körde ned huvudet i snön och "skrattade". Ja, faktiskt så gjorde hon det, det syntes i hela hennes ansikte.

Efter att jag sopat av bilen och vi var på väg till jobbet, ville hon ut.
Denna lilla prinsessa snögroda gnällde och var så glad när vi kom fram.
Hon hoppade ur bilen och samma procedur igen. 


Snön låg förstås inte länge, det är ju så nu förtiden..........och i morgon är det självaste julafton!
Så roligt det ska bli att träffa alla kära människor!

I dag var jag och hälsade på i Oscarsgården, vi träffas ju inte i morgon.
Jag firar varanat år där och varanat år på Steffensväg och i år är det på Steffensvägs.
Saknar ju dom som inte är med, men så är det och glad ska man vara att alla är friska och har det bra!
En stor gåva och i hjärtat mitt bor harmoni!
En god och glad jul önskar jag er alla!

Det strålar en stjärna förunderligt blid,
i öster på himlen hon står.
Hon lyst över världenes oro och strid
i nära två tusende år.
När dagen blir mörk och när snön faller vit,
då skrider hon närmre, då kommer hon hit
och då vet man, att snart är det jul.

Ty julen är härlig för stora och små,
är glädje och ljuvaste frid,
är klappar och julgran och ringdans också,
är lycka oändligen blid,
är ljus, alla ögon då stråla som bäst,
och stjärnorna tindra som mest
och där ljuset är, där är det jul.





you can be free






Coming Home ... your spiritual yearnings can be made new;
your spiritual quests can be made whole. 
Coming Home ... In that moment, you can transcend. 
In that moment, you can be free.    
- Lazaris






As you stand proud




As you stand proud and accomplished in the glow of enlightenment,
know that others who have stood here before have retreated.
Fearing that the never-ending quest was over, they stepped back,
choosing to repeat the too-familiar journey rather than to risk what lies ahead.

Out there ...
a Ring Pass-Not,
a Dark Wood, the Unknown,
and so much more.

Out there ...
exhilaration lost in the recesses,
inspiration trapped in the depths,
a touch that can change everything,
that can change you forever,
a touch that you are destined to receive.    

                                                       - Lazaris



I går ...






I går åkte jag till mina goa barnbarn, Samuel-August och Ivar-lo!
De var ute i snön med Mamman och lekte, fast Ivar-Lo, åt mest av snön.
Samuel-August och Mamman gjorde en fin snölyckta.
Pappan var inne och rev ett tak och gipsade en vägg, ojoj vad det går undan för den Pappan! 
Hunden Myra hoppade och lekte hela tiden, hon är glad den hunden!
Vi gick in när Ivar-Lo frös om sina blöta och snöiga händer och vantarna hade han tagit av långt innan, han gillar nämligen inte vantar.
Barnen och jag gick upp på övervåningen för att leka medan Mamman bakade ugnspannkaka till lunch.
Mmmm, jättegod blev den!
Efter lunchen drack vi kaffe och barnen gick själva för att leka.

För några dagar sedan blev nya vardagsrummet färdigt.
Såååå fiiiint med sitt vita golv, vita väggar, förutom en vacker turkos fondvägg och  de vita fina gamla spröjsade fönstren!
Jag är djupt imponerad av Pappans renoveringskonst!
Nu håller han  på med ett matrum, som tidigare var vardagsrum.

Jag fick telefonsamtal från barnbarnet Amanda, hon undrade om jag kunde vara hos hennes lillebror Hampus,
 medan den pappan skulle äta julbord med jobbet och hon ville gå på bio, mamma Lotta var i Polen på kurs.
Klart att jag gör sade jag .

Det hade börjat skymma när jag åkte från Rådom och den fna snölycktan lyste så fin och vi vinkade i fönstret.

Nu var jag på väg till Alster och de andra barnen. Det var mörkt och klockan var 16.30.
Amanda hade redan åkt.
Hampus är en baddare på att spela Guitar hero och han måste, absolut , visa att han lärt sej en jättesvår låt!
Ja så satt vi där, Hampus och jag,
han spelade och jag var imponerad över hans talang! Helt otroligt!

Egentligen är jag  inte alls förtjust i den typen av musik, men man måster ändå visa sitt intresse naturligtvis...!
(.......men tänk om det hade varit lite annorlunda musik.......)

Så var det dags att laga middag.
Fiskpinnar och potatis ville den lilla mannen ha, så det fick det bli.
Efter maten lekte vi med Lovis,min lilla hund. 
Kl 21.00 kom de hem, Amanda och Pappan.
Bion var jättebra och sevärd sade hon och Tackade för att jag tog hand om Hampus.

Ja, dom är fina ungar, mina barnbar och jag är så glad att jag har dom allihop!
Alla olika och helt unika!

Ab imo pectore - av hela mitt hjärta


Ab imo pectore - av hela mitt hjärta!
Just så vill jag leva varje sekund, av hela mitt hjärta vill jag möta dagen, Lovis, jobbet och alla människor som kommer i min väg!
Ab imo pectore - av hela mitt hjärta ...........att känna på de orden  och att vara i sitt hjärta, det känns fint det!
Det är i mitt hjärta jag känner kärleken och den fyller hela min kropp och själ med värme.
Jag tycker om att vara där/här. Det är här jag trivs. Vill inte vara någonannanstans.....
men.... ibland.... avstår jag, på något konstigt sätt, att inte vara i mitt hjärta.
Det är då allt blir fel...........och då minns jag, att det är ju i hjärtat jag vill vara! 
Ab imo pectore - av hela mitt hjärta!



Dream weavers




You are the Dreamers
and the Dream Weavers.
Your personal Mapmaker's Dream awaits.
Yes, dear one,
genuine dreams -
dreams alive with magic
and born of the future -
do come true ...
They always do.
- Lazaris

RSS 2.0