August examen...

1a klassens sommarlovs firande.



Sitter vid fröken...

Här sjungs det..



August fick en ros av en kompis..







Sedan gick vi för att fira med en glass och god dricka på Carli...


Mmmmmmm...

Sen visar han mej sin jäääääätttteee lööööösa tand.....



August tar en bild på mej...


Vi går vidare för att köpa en liten sak till honom och Ivar...Det blir Vi stannade på vägen för att se på när Indianerna sjöng och spelade fin musik...




Vi åkte vidare till tantmormor Ellen där vi åt jordgubbar ocg grädde!



Där var även Faster Eva




Våran dag blev så fin och mysig!







Margithas 45 års dag...



......beslutade vi oss att ta med hennes barn till graven för att ha ett litet45 års-kalas...
Vi hade kaffekorg och bullar, fin filt, blommor och ljus med oss.
Vi satte oss vid graven och pratade om minnen och vi hade alla en fin stund.
Kim tänder ett ljus och sätter ned en ros från honom, Rebecka och Emilia har även dom röda rosor till sin kära Mamma.


Här dukar vi upp...

..bullar, kaffe och saft.









Stunden var fin och jag tänker att varför gör inte fler så...var det olämpligt?
Nej, jag kan inte se nåt olämpligt i detta, bara glädje för barnen (och för oss alla) Och en god stund!
Ta efter vetja!
Stor kram!







Senaste familjemedlemmen...

är en liten tös som vi kallar BELONA!

Här är första mötet mellan Lotta och lilla Belona. De åkte tåg hem från Stockholm och vid centralstationen i Karlstad stod Peter för att hämta hem dem.






Hon var efterlängtad och varmt välkommen till det nya hemmet och hon fann sej snart tillrätta i huset och nu har hon sina favoritplattser.








Bal och student...

var det härom veckan för finaste Amanda!
Sjungom studentens lyckliga dag
låtom oss fröjdas i ungdomens vår! Än klappar hjärtat med friska slag, och den ljusnande framtid är vår. ...
Senare på kvällen bar det av
på gemensam fest med vänner och klasskamrater.
Grattis Amanda!

Här kommer mitt tal till henne på studentdagen.

 

Live the life you love and love the life you live

 

Bästa och käraste Amanda!

 

 

Nu har du slutat skolan efter 12 år!

Skönt, antar jag att det känns.

Det så kallade allvaret infinner sej istället.

Att arbeta, tjäna sina egna pengar, läsa vidare eller att hitta någonting som du känner är viktigt.

Kanske volontärarbete ett tag vore nåt...men,då tjänar du inga pengar

eller att arbeta på tex,Mc Donalds en tid för då tjänar du pengar.

Vad du än hittar på efter din första riktiga ledighet från skolan blir säkert bra.

 

Amanda,Du är en av de klokaste, godaste, mest varmhjärtde person jag mött i mitt liv!

Jag är övertygad om att du kommer att lyckas bra med vad du företar dej i framtiden!

Jag tror och är vet att du kommer att bli en bra filmare!

 

Vet du varför jag kan säga det?

 

Jo, jag tror att du kommer att följa ditt hjärtats röst,

jag tror att du Lever ditt liv,

att du följer just din livsväg",

jag tror att du kommer att skapa med ”hela” dej,

jag tror att du lever från hjärtat och ut, istället för tvärtom, för då känner du mår du bra.

Tror att du lyssnar mer till din egen inre röst om vad som är rätt och fel och vad du ska vara och göra .

Jag tror att du vågar följa denna röst, trots att den kanske leder dej utanför det upptrampade spåret,

där alla andra gått.

Jag tror att när det du gör

och den Du är känns rätt i magen,

oavsett vad andra tycker,

då mår du bra, inifrån och ut.

Jag tror ju på att du alltid försöker ta beslut som är grundade på kärlek istället för på rädsla. Tror att du vet att alla val i livet blir bättre om du väljer något för att du älskar och verkligen vill det än om du väljer något för att du egentligen är rädd för något annat. Jag tror att du vet vad Du vill och ser till att Du kommer dit utan krav och förväntningar från andra!

Jag tror att Du alltid kommer att ha Kärlek, Skapande, Humor, Självrespekt och Mod i ditt liv!

Önskar dej stort Lycka Till med vad Du än företar Dej och All min Kärlek till Dej !

Mormor



RSS 2.0