Kanske...








Lade 7 sorters blommor under kudden på midsommarnatten...

Inte drömde jag om honom...

...kanske jag inte minns drömmen!

 

Jag lade blommor under kudden på midsommarnatten...

kanske drömde jag ändå...

kanske kommer han ändå!

 

Jag lade blommor under kudden på midsommarnatten...

 

Hörde att den blå vallmon blommar endast en gång...efter flera års växt …

Kanske, kanske inte..

Kanske kommer han tillslut!












Tänkvärt...









"Av villovägar är de
kortaste de bästa"

 

/Moliere





Önskar Er Alla Kära vänner en fin midsommar!

 




Såg en blå Vallmo för första gången i går...!




Fantastisk, lite blyg, men stolt
stod den där bland en massa andra blomster.

Njut av denna vackra skapelse, sade dom andra, Liljorna.
Njut av den blyga som så vackert bjuder dej till lyst.
Hon som är blå som förgätmigej
blå som den klara himmelen,
blå som det renaste hav och
blå som ögonen på Morfar.

















Lovis! Jag älskar dej!




Min lilla hund, Lovis, höll på att dö av ett huggormsbett i fredags.

 

 


Min Mamma och jag var på en fin promenad, med kaffe och god kaka skulle vi njuta av solen på Göteborgs udden.

Vi hittade en liten fin plats som vi slog oss ner på. Mamma plockade upp vår medhavda ”kaffekorg”.

Lovis var alldeles runt oss och vi hade naturligtvis koll på henne med tanke på alla djur med barn.

 

 

 

Vi han knappt dricka vårt kaffe förrän Lovis skrek som ett litet barn! Förstod genast att hon blivit biten av en orm. Hon höll ut sitt ben och skrek och skrek.

Inom en minut fick hon en stor kramp och förlorade medvetandet.

Jag sprang till bilen, som tur var bara 700 meter men kändes som en mil.

Lovis slutade andas och jag gav henne hjärt och lungräddning för att sedan fortsätta springa, säkert 20 gånger. Trodde aldrig att jag skulle komma fram till bilen!

Som tur var var det inte långt till närmaste veterinär klinik.

De tog emot oss omedelbart och satte in intravenöst 4 olika dropp med medicin.

Hon hade ingen puls när vi kom in och var så illa däran att veterinären inte trodde på en god utgång.

Hon lades på värmedyna och fick en filt runt sej. Hennes tunga var alldeles iskall.

 

Så småningom, efter kanske en timma öppnade hon sina ögon och fick se min Mamma( läs Mormor) då viftade hon på sin lilla svans! Hon älskar nämligen min mamma!

Vi fick stanna i fem timmar innan vi fick åka hem. Lovis var naturligtvis mycket medtagen och dålig. Men hon hade en fantastisk gnista i sin lilla kropp!

Mycket trevlig personal som bjöd på kaffe och äpple! Solstadens veterinär klinik!

Nu är hon konvalescent men ganska mycket piggare!

Hon får smärtstillande, lugnande och penicillin.

Trött är hon naturligtvis men en sjutusan till vilja har hon den lilla hunden!

Jag är så lycklig att hon klarade sej från en hemskt smärtsam död!

 

  LOVE!!!





Visst är det så...

Dalai Lama

 The purpose of our life needs to be positive. We weren’t born with the purpose of causing trouble, harming others. For our life to be of value, I think we must develop basic good human qualities – warmth, kindness, compassion. Then our life becomes meaningful and more peaceful – happier.

Visst är det så!
Denna fantastiska människa! Tack för att du delar all din klokskap med oss!








Inte bra...bra...?









Att vara lite bränd, vidbränd eller utbränd... inte bra
Jag har varit alltihop... inte bra
Just nu är jag lite bränd igen...inte bra


Vad göra...
Vila, vila, vila och
kanske... skapa...

 
Nu bär jag ner allt mitt material till ateljén...bra
Allt som inte redan burits ner...för länge sedan...
Ateljén som ger frid, lust och skapande...bra


Här ska jag vila mitt sinne, min själ och mitt hjärta...bra
I ett skapande! Bra!







Einstein!








 Einstein lär ha sagt:

Att byta åsikt är ett tecken på intelligens.

Jag håller med!


Kramar    





Drömmen om landet!

Son och sonhustru säljer sin idyll!  Här erbjuds en mycket mysig bostad i Södra Rådom med 5 ha betesmark och 2 ha skog samt trädgårdstomt om hela 6438 kvm. Loge och uthus med två hästboxar, möjlighet till fler. Perfekt för den hästintresserade! Ett tillfälle som sällan kommer tillbaka!

Bostadstyp:
Friliggande
Område:
Södra Rådom
Gatuadress:
Södra Rådom 241
Pris:
1 495 000 kronor utgångspris
Antal rum:
5 rum varav 3 sovrum
Boarea:
154 m²
Biarea:
30 m²
Tomtarea:
77 238 m²
Taxeringsvärde:
781 000 kronor
Visning:
  • 2010-06-15 17:00 - 18:00
  • 2010-06-20 16:30 - 17:30



















  •  


    RSS 2.0