Ivar-Lo 4 år!!!

GRATTIS PÅ 4 ÅRS DAGEN !

                                                                                                  

I dag var det fest på Oscarsgården!
Lilla Ivar-Lo fyllde 4 år!
Fantastiska värld, tänk vad tiden går.
Det var ju alldeles nyss han kom, den lille mannen!
Ivar har väntat och väntat, för första gången i sitt liv, på sin födelsedag.
Med spänning har han frågat när det blir och hur många dagar det är kvar till födelsedagen!

Det bjöds på goda Hamburgare, kantarellpaj, bullar och tårta, allt hembakt!
Mycket, mycket gott!
Fint väder var det ute, bara lite dugg for förbi emellanåt. Så vi kunde sitta ute!
Helt fantastiskt skönt!
 
Utsikten från bordet var dom häriga hagarna där hästarna, den lilla kalven med sin mamma gick och betade.
Solen sken på ryggen och vi åt av allt det goda.
Det luktade sommar och sol i luften och gräset var lite fuktigt av alla dygnsregn vi haft så länge nu.
Ljuvligt var det att sitta där med mina barn, kära sonhustrun Rebecka och barnbarnen!
Ännu en fin dag är till ända.
Tack !
Nästa födelsedag blir storebror Samuel-August somfyller 6 år i September!
Stor KRAAAAM på Er alla!

Life  is good!


Life is good...



I stället för en gavel på sängen, målade jag en jord...
eller kanske det är en sol eller måne eller är det kanske kärleken...
eller en bild av alltsammans på en och samma gång...(Foto kommer senare, problem med kameran)

Det fina med den är att jag tänker på hur viktigt det är med vänlighet och kärlek i värden, hos alla, var och en!

Värmen och vänligheten är ju så lätt att förstå!

Kylan, hårdheten och fördömandet är så svårt att förstå.

Jag vill vara en vänligt sinnad själ och människa som kan se med hjärtat.

Jag tränar varje dag, ibland lyckas jag riktigt bra och ibland förloras jag i tanken som säger det motsatta.

När jag förlorar, mår jag inte bra... men när jag ser med hjärtat blir jag så lätt till sinnet allt blir så befriande!


Att försöka finna balansen mellan begränsningar och frihet, gör

att det är möjligt att leva i harmoni med Universum.


Att träna varje dag på detta blir så småningom en handlig jag inte kan vara utan.

Allt börjar med en tanke.

Tanken är en energi som är stark och ger upphov till våra handlingar och nästa tanke.

Vi är våra tankar!


Läste någonstans att 85 % av våra tankar är dom samma som gårdagens tankar. Att förnya sina tankar och att göra dom positiva, är en viktig träning.

Min sängkammarmålning påminner mej om allt detta när jag går till sängs och när jag stiger upp på morgonen.

Den påminner mej även om att värden är en fin platts att vara på och att kroppen, som min själ bor i, behöver rätt sorts näring i form av mat, dryck, positiva handlingar och ord!

Jag önskar Er som läser detta en fin dag!
Keep your heart open!

I Kärlek/Carina


Att välja...



Happiness is an attitude.

We either make ourselves miserable,

or happy and strong.

The amount of work is the same.

                        -Franceska Reigler



Rebecka och Jonas 1 år!

I dag den 12 juli 2009 är det ett år sedan de gifte sej! Jonas och Rebecka!

Vill  önska Er  ett fortsatt fint liv tillsammans!


Love you!



Nu har jag beställt dom...såpnötterna!

  

såpnötter är inte bara skonsamma och rengörande

som tvättmedel, de är dessutom 100% miljövänliga

och sänker dina tvättkostnader rejält, pröva!


såpnötter, tvättnötter, såpfrukter, tvättbönor - kärt barn har många namn...



Naturens egenproducerade tvättmedel

Såpnötter är frukter som växer på Sapindusträdet i bland annat Indien och Nepal. Det latinska namnet på växten är Sapindus Mukorossi.  Frukterna, som är körsbärsstora och brunaktiga, innehåller substansen saponin som är naturens egenproducerade tvättmedel. När frukternas skal kommer i kontakt med varmt vatten utsöndrar de ett mot hud och kläder skonsamt, rengörande och allergivänligt lödder, väl lämpligt till bebisens känslig hud. Kärt barn har många namn, andra namn som flitigt används på dessa saponinrika växter är såpfrukter, tvättnötter, såpbönor etc.

Såpnötter har använts i flera tusen år

I Asien har man sedan före vår tideräknings början använt de löddrande saponinrika frukterna som tvättmedel. Än idag används de flitigt som enda tvättmedel eller som alternativt tvättmedel. I till exempel Kina används såpnötterna framförallt till sidentvätt då saponinerna där är välkända för sin skonsamma rengöring av ömtåliga färgstarka tyger.

Du kan beställa på ex, http://www.gnistaliving.se/index.htm
om även du vill pröva.
Lycka till!


I går ...





I går var jag på fina Rackstadsmuseet. Härligt!
Alla vackra tavlor och fina miljön, gör mej lycklig!

En ny utställning som heter Krona och Krans, som också den var så fantastisk och intressegivande.
Nu gifte sej sonen förra året, så jag kan ju inte använda dessa idéer till detta,
men kanske dottern får för sej att ta steget in i det heligas förbund...

På hemvägen åkte jag förbi hos sonen som just hade fått en söt liten Highland cattle kalv.
Ja, inte sonen men kon.
Sååå söööt och ny!

De kallas även skotsk höglandsboskap och är  sannolikt ättlingar till den europeiska uroxen.
Korna har lång päls och långa böjda horn. De ser nästan ut höra hemma hos "Barna Hedenhös".

Där gick kalven bredvid sin mamma och hästar i hagen.
Han tittade på mej, men de kom förståss inte fram.
En dag gammal går han omkring och ser sej om.
Fantastiska värld!

Innan jag åkte därifrån, tog en liten fin pion från den fina rabatten.

Visst är den vacker!



På hemvägen åkte jag förbi konsum och köpte mej lite ost

Och lite grönt the.

Väl hemma njöt jag av dagen och tekoppen!

Lovis lade sej i soffan och somnade omedelbart.

Hon var trött den lilla hunden.

Kram på er alla!





 


RSS 2.0