Jag önskar Er Alla....






Ett riktigt Gott Nytt År
ett ljust år med många möjligheter!





Att se tillbaka på året som varit
är inte så stor ide
såvida vi inte har lärt oss nåt
som vi bär med oss i ryggsäcken
lätt och med glädje
just för att vi fick möjligheten att lära oss just det
eller att vi fått uppleva glädjen av att ...





Det är glädjen vi ska försöka att minnas.
Oförrätten, oron,ilskan osv, bär vi med oss, ofta, som ett ok som blir större och större för varje år...

Hjärnan vet inte vad som är sant eller falskt...
den vet bara att allt vi upplever och tänker är sant.
Det viktiga är att fösöka att byta ut dom negativa tankarna mot dom positiva.

Därför är det så viktigt att prata med varandra om vad som trycker oss
eller känns fel.
Så kan vi gå vidare igen utan att bära på just den bördan.





Att nära glädjen, tacksamheten, förnöjsamheten och att se sina fina och goda sidor
hjälper oss att stå upp för oss själva
att kunna gå vidare
att se möjligheterna.

Låt oss starta en epidemi av positivism i våra hjärtan, för oss själva och för andra





Jag vill önska ett Gott Nytt förnöjsamt år med massor av möjligheter för hela vår jord, vårt land, vår stad, vårt kvarter, vår familj och oss själva!

Kärlek till alla och en var! 










GOD JUL och





ETT GOTT NYTT ÅR ALLA Kära och NÄRA!

Åh vad jag myser nu när snön ligger gnistrande vit och vacker utanför fönstret! Det är så härligt att gå inne och  och fixa lite stämning inför  julen! Tända massor av ljus  och dricka  lite glögg...


 Julbrevet blev nästan inte skrivet i år. Tiden gick och jag arbetar igen det som kom på efterkälken då jag blev sjuk och sänglidandes nästan en vecka. Alla som som jag fick ringa återbud till behövde en ny tid innan jul. Jag lyckades få till det, men mycket jobb blev det.


Men nu är jag ledig, så nu njuter jag av att pyssla om mitt hus och slå in julklappar. Jag tar det lugnt och har det bra.

 
Glädjen över att Jonas och Rebecka och småpojkarna har flyttat in till Karlstad är stor. Tänk vad lätt det kommer att vara nu att ses!Lite synd tycker jag förstås om dom då de renoverar hela lägenheten och bor där samtidigt. 


En annan stor glädje är att Lotta och Peter ska gifta sej efter 24 år tillsammans. Det kommer att ske på vackra Gottland i september!



 Jag älskar julen!

Glädjen, förväntan och lyckan att få ha nästan alla mina kära runtomkring!

Vet att det finns så många som inte gläds med julen och tänker på det kontroversiella, de ensamma, de hemlösa osv...


Men att glädjas åt det vi har och att ändå kunna försöka hjälpa något eller några av de som behöver är egentligen så lätt.

Vi översköljs av olika reklamer om att ge vaccin till behövande, en get, hivtest eller vad det nu kan vara eller lämna lite kläder till Ria , skänka en slant till någon hemlös du går förbi på stan.

Inget av detta är svårt. Det är heller inte svårt att träffa och umgås med våra kära. Att vissa får ”för många” julklappar är väl ett fånigt ”problem”.


Gläds åt julen, gläds åt att vi kan äta oss mätta, gläds åt att vara inomhus med värme och kärlek! Ge till de nödställda ge till dina kära och gläds åt alla och åt oss själva och glöm inte bort att "slappna av"!



 Let us rise up and be thankful,
for if we didn't learn a lot today,
at least we learnt a little,
and if we didn't learn a little,
at least we didn't get sick,
and if we got sick at least we didn't die,
so lets all be thankful.

 Love you all! / Carina













kanske julklappar...






Nu ligger nya alster ute till försäljning....kanske julklappar....Varmt Välkommna till

http://carina-af-carlstad.blogspot.com/









Nu har jag....




lagt ut lite nytt på 

http://carina-af-carlstad.blogspot.com/

Varmt Välkommna! <3









Livet....



är människorna du möter
och det du delar med dom
och det du skapar med dom




Låt oss gå ut och börja skapa!
















RSS 2.0