Det är så fint.....

att vakna till thihi thihi och tihihi tihihi. Ja, det är dom fina småfåglarna som väcker mej och ljuset! Tänk vilken skillnad det gör att vakna så eller när det är mörkt ock kallt ute. Allt går så mycket lättare! Jag storstädar sovrummet i dag. Allt hänger ute på vädring. Jag tvättar fönster och golv. Just nu tar jag en liten paus i mitt arbete ( för tionde gången). Ryggen tål inte för långa pass och allt tar därför lite längre tid. Men vad gör väl det när solen skiner och fåglarna sjunger! Vet inte hur många gånger jag varit på Lovis lilla grav. Jag tycker om att gå dit. Göra lite fint. Ta bort lite gamla löv, kratta lite, sätta ner nån mer blomma eller bara sitta en stund. Känns skönt att vara där. Jag har köpt ett litet träd, som jag skall plantera. Det skall stå mellan min systers hund, fina Debby och Lovis grav. Det är en hängsälg och det blir fint och lite ombonat över deras gravar. Jag saknar henne så mycket, men det går bättre för varje dag, tycker jag. Lilla Lovis, du är så älskad!
Nu ska jag försöka avsluta mitt projekt för dagen.

RSS 2.0