Sommar, sommar, ...



Sommar, sommar, sommar, Härligt...fast lite för varmt är det ju för min smak.

Att leta sej in i skuggan är ändå härligt!

Lilleman August var hos mej i två dagar,KUL!




När de små kommer är det dom som får bestämma vad vi ska hitta på.

Det tycker jag är så härligt i motsatts till allt som annars måste göras.

Det är tider som ska passas, till dagis och skola. Skönt då att bara kunna vara i en "egen tid", utan jäkt och stress.

Jag menar nu inte, att föräldrarna stressar sina barn, utan att så ser livet ut för barnen i dag.

Vi tog det lugnt, stekte pannkakor och mixade till banan och jordgubbs smoty.

Allt till August förtjusning. Pankissar, som han säger, är det bästa som finns.

Det brukar bli pannkakor när barnbarnen kommer på besök.

Innan vi åkte hem till Södra Rådom, stannade vi till hos "stror" kusinerna, Amanda och Hampus.

De bor alldeles vid vattnet, så det blev ett dopp där innan vi for vidare hem.

När vi skulle svänga in på gården, ser vi att ett får just lammat!

Jag har aldrig sett ett helt nyfött lamm tidigare.

Mamman stod och slickade den lilla, för att en 1/2 senare, kunna resa sej upp och leta efter maten.

1 ½ timma senare skuttar hon runt sin mamma med glada skutt! Helt fantastiskt!


Tänk vad livet ändå är helt fantastiskt och helt underbart.
Lite lätt att ta det för givet, gör vi allt som oftast, tyvärr.
Tänk allt vi får uppleva, se, höra känna, lyssna på, osv.
Att ta en stund till eftertanke varje dag, är inte så dumt faktiskt.

Jag önskar Er alla en glad sommar!

I går ...



I går hade jag den duktigaste biltvätterskan på besök! ,
Har aldrig varit med om maken till tvätterska!
Hon skulle få 200 kr för att tvätta min bil. Det visade sej vara en mycket dålig timpeng...
När jag påpekade detta, svarade hon att det är inte pengarna som är det viktigaste, utan att göra arbetet väl!!!
Vilken tjej! Tänk att få vara mormor till denna underbara tvätterska!
Hon tvättade, dammsög, tog ut alla mattor, kastade allt gammalt skräp, såsom papper, glasspinnar,
ett gammalt hundben som hunden Lovis tröttnat på osv.
Hon dammsög igen och torkade alla rutor!
Sist lade hon in nytvättade filtar över alla säten!
Bilen har inte varit så välstädad och fin, sedan den var ny!

TACK KÄRA AMANDA!!!


Dagen i ...


Dagen i dag

är morgondagen

Du drömde om

i går...



Midsommartid




En dags jobb till och sedan semester!
Ska bli så skönt med lite ledighet!
Hoppas nu att sommaren håller i sej...
Jag har ingenting inplanerat på min ledighet, vilket jag tycker är skönt.
Att hämta upp sej själv i ledigheten, tror jag, att jag gör bäst utan att planera.

Nu vill jag önska alla en fin midsommar och sommar!

Visa i Midsommartid

Du lindar av Olvon en Midsommarkrans,
och hänger den om Ditt hår.
Du skrattar åt mångubbens benvita glans,
som högt över tallen står.
I natt ska Du dansa vid Svartrama tjärn, i långdans,
i språngdans på glödande järn.
I natt är Du bjuden av dimman till dans.
Där ull-stina, Kull-lina går.

Nu tager Du månen från Blåbergets kam,
att ge Dig en glorias sken.
Och ynglen som avlats i gölarnas slamm,
blir fålar på flygande ben.
Nu far Du till Mosslinda, Mosslunda mor.
Där Ull-Stina, Gull-fina bor.
Inatt ska Du somna vid Svartrama damm,
Där natten och mossan är len.

Stor Kram till er alla!

Är du amatör och fritidsmålare? Behöver Du ateljé plats?





Vi har  lediga platser i vår fina lokal, och söker Dej som är målarintresserad.

Det finns även plats för annan typ av aktivitet såsom ex trä, väv eller något liknande.

Hör av dej!

Lokalen är rymlig, 2 rum, så det finns gott om plats för alla!

Hyran ligger på 350kr/månad.


Carina  0704912303

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  



  

  

  

  Det fins två rum, kök med kyl, spis och micro.

  

  

 Ring mej, Carina Petersson på telefon 0704912303

Svarar jag inte, kan du lämna namn och telefonnummer,
så ringer  jag upp dej!


Hoppas vi ses snart!  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  



 


Inte kan ...



Inte kan man skrika åt ett barn och tro, att det kommer att lyssna...
Inte kan man skrika åt ett barn, och tro, att det skall lära...
Inte kan man skrika åt ett barn och tro, att det skall göra det som skriks... med glädje och vilja...

Barnet behöver ord som sägs med lugn ton, för att kunna lyssna!
Barn behöver ord som sägs i lugn ton, för att kunna lära!
Barn behöver ord som sägs i lugn ton, för att göra det som sägs med glädje och vilja!

Barn har rättigheter!


RSS 2.0