Från min kalender.....








Så länge du är övertygad om
att det du gör har en mening,
kan du ta dej igenom både rädsla och utmaning och ta nästa steg.
                                                                                                   Arlene Blum

Dessa kloka  ord stod i min kalender för vecka två. Ville gärna dela dom med er.








Ashes and Snow- Feather to Fire













Se dessa underbara bilder och hör den vackra bönen..................

Ashes and Snow- Feather to Fire



http://www.youtube.com/watch?v=gSX444hQ5Vo


















ljuset




En liten tänsticka kan lysa upp ett helt rum!  




Glädje




Att vara eller inte vara det är frågan...........


I går hade jag en kurs för tre underbara kvinnor!

Alla var nyfikna och vetgiriga att lära sej.


Roligt när entusiasmen bär oss!

En glädje att få dela med mej av det jag kan förmedla.


Lycka till på vägen nu, ni underbara som vill så väl!

Ni är som ringar på vattnet.
Kom ihåg ER styrka, modet och kärleken!

Love you/ Carina






33 år?





Födelsedag för sonen i dag!

GRATTIS! 33 år?.........

Tänk vad det är konstigt, när jag börjar tänka efter........ att .......barnet,
är en fullvuxen man........

Tänk att tiden går så fort...

I går var han ju liten........... så där 3-4 år,.............. eller 7......... och började skolan....
eller 15 och fick moped.....men sedan?.......
..... vart tog tiden vägen?

Jo, det är klart att han har ju målat grafitti,
seglat, klättrat i berg och så...... och träffat tjejer,vait på puben........

Och så var det där med äventyren.....
Och mötet med tjejen han älskade så högt........
Och utbildningen........med flytt till Åre.......



Flytten tillbaks till Värmland...och köpet av huset......
och sedan blev det ju barn och för mej barnbarn........
..........................jo visst,
så var det ju,
han gifte sej ju i somras............med tjejen som han älskade så högt!





Men vart tog tiden vägen? Märkligt?..........

Har jag blivit gammal?...............Ja, jo, så är det... nästan 60.........
inte för att jag tycker att det är svårt eller att jag har svårighet  med min ålder.....
men, jag kan ju tycka att tiden gick lite fort........

Ska det fortsätta så här...att tiden ska gå så fort? ·
Ja då måste jag göra det jag allra helst vill göra.....

Livet är en gåva............. en kort tid på jorden! ·

Att förvalta denna gåva rätt......är en ynnest att förstå och att göra...ja visst är det så!

Försöka sej på.......att följa leken, allvaret, cirkusen, intresset, människorna, djuren, frheten, rättvisan, glädjen, snällheten, nyfikenheten, att se skönheten, att stå upp för de som behöver och tacksamheten.
Säkert en massa mer.......men det var det jag kom på just i skrivandets stund...










helhjärtat




Livet är fint· 

om man tar det på allvar· 

alltså,

helhjärtat    








      

Livet är ...









Livet är fint
                      om man tar det på allvar!





kraft




God morgon, våren.....det känns som våren....

ja, just så känns det när solen sakta smyger sej in genom persiennen....

Den varma sköna livgivande solen...

Den smyger sej in under huden och ger kraft....




Ex animo





Jag fryser in i märgen och jag förstår att nu måste jag stå upp...

stå upp och inte svaja.....

Jag måste stå där rakryggad och tro på mitt hjärta.....

att veta att i mitt hjärta finns sanningen...

Ex animo- med hjärtat... ja visst, så är det...


Så måste det vara!


Kärlek


Nytt år och Nya möjligheter

Det var kallt i natt. Hade fönstret öppet och ändå kändes det  varmt  och skönt.
Jag känner stor tacksamhet för denna, som vi oftast tycker vara en självklarhet, säng, kudde och täcke.
Tacksamhet för rummet och taket över huvudet!

Nu är det nytt år och nya möjligheter.
Mitt arbete består i att hjälpa människor att gå framåt,
att se nya möjligheter i sitt liv.
Att försöka att göra mer av det som fungerar och
mindre av det som inte fungerar.
Inte alltid lätt, men värt ett försök.
Vi står ju där vi står och kan det vi kan.
Det vi inte kan, det kan vi inte,
men kanske kan vi våga gå framåt och
se vår potential, som är större, än vi ofta tror.
Jag vill tro på och 
tänka det på det goda.
Tänka på möjligheterna och att se framåt. 
Jag vet,
att om vi hjälps åt, så går det!
Vet också att vi är många som hjälps åt!











GOD FORTSÄTTNING!!!!

GOTT NYTT ÅR 2009!





Julbrevet jag brukar skriva varje år, blev inte av.

Ett nyårsbrev får det bli istället.


Året gick väldigt fort och jag måste säga att jag liksom inte han med....och nu är det redan nyår igen!

Jag firade in det nya året 2008, hos Lotta med familj.

Vi åt god mat som vanligt hos Björklunds och hade trevligt.

I år ligger jag på soffan i förkylning............

Året som gått har varit kantad av både det ena och andra, bla av kriser, varsel och börsras.

Men också om bröllop, födelsedagar, möten och en del andra glädjeämnen.


Ja, så blev det på bröllop! 12 juli 2008, då var det 12 år sedan de träffats, Jonas och Rebecka!
Han är född den 12 januari och hon den 12 Maj. Så siffran 12 är för dom lite speciell.
Dagen var fin med sol.
Vigseln var på Upperudslogen i Molkom, där det hade dekorerat med löv och 12 glasurnor med ljus i.
Och där kom de tu tillsammans med sina små!
Så fina, var de där de gick upp mot oss som väntade, med en bakgrund av den blå sjön och den blå himlen.
Allt var så fint och lyckan var så stor att de lyste ljus av kärlek runt dem!
Vi kastade rosenblad och ris på de nygifta för Lyckans skull och barnen blåste såpbubblor av samma anledning!
Vi for vidare till en helt enastående bröllopsfest på Torkheds logen. Här antogs champagne och bara hemgjord ekologisk mat!( Till 120 gäster! Helt otroligt! )


Samuel-August fyllde 5år, Ivar-Lo 3 och fick flytta från småbarnsavdelningen på dagis till de stora barnen, där även brorsan går.
Hampus blev 7, och började "riktiga" skolan, Amanda fyllde 16 år och blev första års elev på Sundsta Älvkulle gymnasiet där hon läser media.

Mamma Ellens kära Allan fyllde inte mindre än 85 år!


Jag har bytt lokal!
Numera finns jag på gamla Orangeriet intill Stadsträdgården.
En helt otroligt fin miljö!
Huset är gammalt och energin och känslan av att det har varit ett orangeri finns kvar.

Stadsträdgården är ju så fin och fylld av olika slags växter, ett hav av grönska som är en lisa för själen.
Både för mej och för mina klienter, före eller efter vårt samtal.

Nya möten med människor har kommit och alla har varit lärorika och intressanta, var och ett på sitt sätt.

Att se fram emot det allra bästa, att vara positiv och att låta hjärtat vara med,

är vad jag önskar av det nya året!

Här följer några av alla Goda nyheter under det senaste dygnet
Planeten fortsatte att vrida sig runt sin
axel som vanligt, med resultat att solen
gick upp överallt på jorden.


Miljarder fåglar sjöng och ett oändligt
antal blommor blommade.

Jorden välsignades med minst 400 000 helt nya
ljuvliga människobarn.

Intelligenta, kärleksfulla och mycket
modiga handlingar utfördes varje sekund
någonstans på planeten.

Miljoner människor avstod från att säga
eller göra något elakt.

Hundratusentals nya, verkligt bra idéer
kläcktes.

Miljarder människor skrattade, lärde sig
något nytt, rörde med ömhet vid varandra,
älskade livet någon stund och vägrade att ge upp.


ETT GOTT NYTT 2009 ÖNSKAR JAG DEJ!

STOR KRAM från Carina


RSS 2.0