Alla helgons dag...

 

...en dag att minnas de som vi haft sidan om oss som inte finns mer.
Eller kanske de lever på en finare plats där de behövs bättre.
Jag försöker tänka så när någon går bort. Det får det att kännas lite bättre. Det är så lätt att ta varandra för givet när livet rullar på.

Jag tänder ett ljus för de släktingar och vänner som inte längre finns i livet utan nu finns i evigheten.
För vår kära Allan som dog ifrån oss så snabbt och utan förvarning.
För mitt älskade barnbarn, lilla Carl-Oscar som bara han leva detta livet i 5 korta timmar.

Ikväll tänder jag även ett ljus för er, alla mina nära och kära som fins i livet, här och nu, för ni finns i mitt hjärta för alltid. 

Stor varm kram till er alla!

 


Ett vingslag…











och tanken jag tänkte är på väg ...·Till vart...·Kanske till dej eller din vän eller till ...·Ja vart?
Tanken förs vidare, som ett vingslag, så fort jag tänker den eller anar den.

Vad består då min tanke av...
Är den god eller ond...·tanken jag tänker lever sitt eget liv, snabbt förs det vidare.

Jag vill bara föra vidare goda tankar, till andra och till mej själv!
I bland misslyckas jag...
Vem blir skadad av min tanke...·Är det jag eller du...

Låt livet bestå av enbart goda tankar...
Jag vill ha det så!·Jag vill bidra med endast goda tankar!




Life is good!

 


Kära Kära Allan




I går var din 86e födelsedag
I dag är du en ängel
Du fattas oss




Somewhere Over The Rainbow / What a Wonderful World (Cover in the memory of Israel Kamakawiwo'ole)
 

















Lite roligt...

 









http://www.manligsarbarhet.se/viewer.php?id=22bdca81db2ad1236aaa0dc03c472f7737698fd8



KRAAAM!

Okt. 7, 2009

 



 

 

 Nu var det längesedan, igen, som jag skrev nåt på min blogg...

Solen har skinit hela långa dagen och vinden har varit varm trotts att det är 7 oktober.
I dag har jag varit i ett vackert rum. Det vackraste av alla rum.
Nämligen naturens rum!

Vi gick där, Lovis, min lilla hund och jag.
Vi njöt och den lilla hunden ville nosa och försöka sej på att känna vilka som gått här tidigare.
Jag för min del bara njuter av lugnet och av kraften alla träden ger.
Tänk att ha den lyckan och förmånen att kunna gå i detta underbara rum!

Ibland måste man komma ihåg att komma ihåg att livet är helt härligt och underbart...

Ofta skyller vi på andra att livet ser ut som det gör...men, är vi vuxna, bör vi välja våra liv efter vår egen vilja och göra det allra bästa av det.
Jag menar att vi är våra egna regissörer, skådespelare, manusförfattare osv i vårt eget liv.
Vi äger ju själva våra liv och väljer själv hur vi ska hantera det.

Jag menar inte att det alltid är lätt, men väl värt att välja att träna  på att, Du äger ditt eget liv och ingen annan.
Men vi står där vi står och kan det vi kan.
Det vi inte kan det kan vi inte...
men träning ger färdighet.
Vi är faktiskt ensamt ansvariga för hur vi vill må och hur lyckliga vi vill bli.
Jag vet av egen och andras erfarenhet att det går. Lyckan kommer inifrån och inte utifrån. 
Du ÄR vad du tänker.
Du är den som skapar dina tankar.
Vad du tänker är mer viktigt än du tror.
Varje tanke har sin egen nervbana i din hjärna.
Ju mer du tänker samma tanke, desto starkare blir just den nerbanan!

Så välj dom goda och bra tankarna!

All förändring börjar hos Dig själv.
Att säga snälla, bra och stärkande tankar till sej själv är en träning.
Det kallas att afirmera.
Välj ord och meningar som stärker dej.
Upprepa dom många gånger varje dag.
Skriv gärna ner dom på ett papper.
Att upprepa dina ord tills dom blir sanna för dej.
Och det blir dom så småningom, jag lovar, bara du fortsätter att säga dina ord gång på gång.

Hjärnan vet inte vad som är sant och inte sant.
För hjärnan är allt sant...så mata hjärnan med allt som är bra för dej, det du väljer att säga till dej själv

Känn dej stolt över Dej själv!
Känn att Du är unik!
Vet att Du är bra och att Du kan!
Vet att Du ......Välj de ord som passar för Dej i livet just nu!

Stor Kraaaam och ha en fin dag och alla andra dagar med!

 

 





 

 

 

 


RSS 2.0