Jag gläds åt...



Jag gläds åt

Vänligheten
Godheten
Den goda viljan
Den goda tanken
Kärleken
Kraften i det betydelsefulla
Modet
Omsorgen
Sanningen
Solen
Skratten
Lärandet
Denna vackra blå planet
Universum
Växterna
Stenarna
Havet och bäcken
Min tro
Fågelsång
Intelligenta och kärleksfulla handlingar
Medmänniskor
Hjärtan
Barnen
Barnbaren
Händer
Ögon
Ögonblick

Till en vän!

En stunds vila

En stunds ro

En stund av betraktelse av själva livet


En stund att finna ro, när ingen finns

En stund att förlåta, när mörkret faller över dej


Livet är en skola

Att lära, är livets skola

Om än svår


Att låta livet viska i ditt öra...

Kom, kom, jag följer dej på vägen

Du är inte ensam

Se, du har många med dej


Vet att din saknad är stor

Vet att  du undrar, varför

Vet att livet har varit svårt

Men låt ingenting lura dej


Inte kampen eller mörkret

Låt solen skina på dej

Låt livet visa dej vägen,

genom en solig dal,

utan kamp


Kärleken finns där

Om du vill ha den

Kärleken till livet och själva essensen

En stunds vila

En stunds ro

En stund att betrakta själva livet

I kärlek för dej själv
och det som komma skall...


Jag spar ...


Jag spar på hjärtan!
Jag älskar hjärtan!
Det är symbolen och formen jag tycker så mycket om.

Tänker att hjärtat är en symbol för det innerliga och det älskvärda.


Det som kommer från djupet och är sant.
Där kärleken inte behöver några ord, utan bara självklart fins där.

Hjärtat som så många gånger talar om för oss hur vi ska bete oss i olika situationer.
Att följa hjärtat blir alltid rätt.





Jag fick förmånen att se mitt eget hjärta!
Se hur det slog för mej.
Det var så vackert och rörande. Jag blev kär i mitt eget hjärta.
Låter kanske konstigt, men att se det slå för mej oupphörligt, en sådan kärlekshandling.
Önskar att alla fick möjligheten att se sitt eget hjärta....en upplevelse.

I djupet av mitt hjärta önskar jag Er alla en fin vår!


I går ...


I går firade vi min födelsedag. Barnen, barnbarnen och respektive.
Det är sååå treeeevligt att se dem alla tillsammans!
Vi åt lam, potatisgratäng och till efterrätt chokladpudding med jordgubbar, för barnens skull.
Lammet hade jag tillrett som tjälknöl.
Tyvärr hade jag inte den vassa kniven för att skära så tunna skivor det ska vara vid tjälknöl. Men det gick ju bra ändå. För säkerhets skull stekte jag lite köttbullar om småbarnen inte ville ha lamm. Tur var väl det för alla små ville ha köttbullarna. Amanda smakade på lammet alla fall.

I dag skiner solen så fint och våren känns så nära. Krokusarna och snödropparna har slagit ut och tulpanerna visar sina blad i solen. Härligt!
Många lediga dagar blir det nu i påsk! Dom ska jag ta reda ordentligt på!




Nu har ...



Nu har jag för andra gången på bara några månader fått influensa, som inte vill ge med sej!

Har också börjat ligga på spikmatta!
Mycket intressant!
Första gången var det svårt, tycker jag, men det går bättre och bättre.
Jag ligger ungefär 15-20 min/gång.
Först gör det ont, sedan känns det bättre för att i nästa moment somna.
Har ännu inte blivit bättre i min rygg, men skam den som ger sej. Jag får väl ge mej till tåls!

Spikmattan består av 600 vassa 1,5 cm piggar. Precis som vid akupunkturbehandling frisätts endorfin från hjärnan. Endorfin lindrar smärta och blockerar smärtimpulserna på ryggmärgsnivå. Därför är spikmattan ett utmärkt hjälpmedel vid rygg- och nackvärk, ledvärk och stelhet.
Även oxytocin frisätts från hypofysen, vilket leder till att Du blir alltmer avslappnad.
Rapport kommer senare.

Just nu vill jag bara bli frisk från min influensa och gå ut i det underbara vårljuset!




RSS 2.0