I dag är en ......

 

 

 

såndär dag då jag helst stannar inne. Inte ens hunden vill gå ut. Det regnar och regnar och regnar.

Tänk att det är annorlunda i dag än när jag var barn. Då älskade jag regnet! Jag tyckte så mycket om att gå ut i det våta regnet , jag blev gärna blöt.

Det kändes så renande på nått vis.

Numera förstår jag att det var just det jag behövde som barn! Jag hade svåra stunder i min familj.

Regnet var renande, en slags lättnad och hjälp med det som var svårt.

Tänk att människan vet och gör saker som är bra för oss, utan att egentligen veta varför. Det är väl fantastiskt fint! Vi bara gör det och efteråt känns det så lätt när det är rätt.

Tog in mina pelargonior i går. Ansade dom och ställde dom bakom gardinen i köket. Där får dom nu stå tills vårsolen kommer och livar upp dom igen.

Jag tycker faktiskt om alla årstider. Den kalla delen är bara allt för lång, känns det som.

Det är höstdagjämningen i dag. Natten och dagen är lika långa. 

Nu är det bara tre månader till jul. Jag gillar julen och har redan tankar på julpyssel och klappar.

Detta är en återkommande glädje varje höst att snart är det jul! 

Höstens pyssel är så härlig den också, med kransar, löv, kastanjer och ekollon i skålar. Det blir så vackert!

Det blir en fin höst!


 

 


I bland får jag stämma


RSS 2.0