ÅTER IGEN......Är du amatör och fritidsmålare? Behöver Du ateljé plats?

Är du amatör och fritidsmålare? Behöver Du ateljé plats?





Vi har  lediga platser i vår fina lokal, och söker Dej som är målarintresserad.

Det finns även plats för annan typ av aktivitet såsom ex trä, väv eller något liknande.

Hör av dej!

Lokalen är rymlig, 2 rum, så det finns gott om plats för alla!

Hyran ligger på 350kr/månad.


Carina  0704912303



Hej alla ni ...


Hej alla ni som läser min blogg.
Jag är fullt medveten om att den varit lite dåligt uppdaterad på sistone men
tiden har inte riktigt räckt till för detta.
Någon som väntat på att jag skulle uppdatera den, sade att nu har Ivar-Lo fyllt år väldigt länge, hahaha.

Vad ska my moment, min stund i dag handla om då...
Kanske ska jag skriva om Kraften kärlek och dess motsatts, nämligen rädslan.

Dessa två krafter i universum.
De två motpolerna.
Kärlek och rädsla.

Kärleken är den kraft som skapar växande, öppnande, sänder ut, stannar, avslöjar, delar med sej, helar.
Rädslan är den kraft som drar samman, stänger, drar in, springer, stoppar undan, gömmer, skadar.

Rädslan griper tag, kärleken släpper taget.
Rädslan gnager, kärleken lindrar.
Rädslan går till attack, kärleken rättar till.

Varje mänsklig handling, ord eller tanke, grundar sej i den ena eller den andra av dessa båda känslor.
Du har inga andra val, för det finns inga andra att välja mellan.

De är ju verkligen varandras motpoler, den ena ger tillväxt,
den andra krymper och hämmar.

Men du har en fri vilja att välja mellan dessa båda.

Kärleken finns i våra hjärtan och rädslan oftast i våra hjärnor...ofta som ett beteende(naturligtvis finns kärleken även i hjärnan).
Vad jag menar är att, intuitivt kommer ofta kärleken som en känsla i hjärtat och bråkdelen av en sekund säger hjärnan, eller tanken något annat. Det kan vara svårt att känna skillnaden.
Vi lever ju så mycket i våra lågiska tankebanor att vi glömmer bort att lyssna på känslan.
Lyssna inlåt.  Stilla sinnet och låt dej bara vara i ett enda nu. Träna på att följa hjärtats röst.

En träning som är värd "besväret".

Varje mänsklig handling har sin upprinnelse i kärlek eller rädsla.
I käreken fins ingen rädsa och i rädsan fins ingen kärek.


I kärlek avslutar jag dagen och önskar er en fin morgondag!
Carina




RSS 2.0