Nu var det länge....

sedan jag besökt min blogg!
I bland hinner man inte med, i bland orkar man inte, i bland glömmer man bort osv.....
Ja, allt det där kan jag stå för. Tider går för fort....
Dagen slutar nästan innan den knappt har börjat, känns det som ibland...
Jag läste någonstans, att vi upplever mer under en dag än vad människor gjorde under ett helt liv i England på 1600talet!
Det  tål att tänkas på. Inte undra på att vi bränner oss titt som tätt.
Hur ska hjärnan orka med all information och stress?
Barnen, när ska dom få sin lilla "tråkiga" stund, med all information de hela tiden bjuds på...
När de blir lediga från skolan ska de på olika aktiviteter eller så spelar de data spel eller spel på mobilen.
Nej, det är inte bra och inte heller nyttigt för barnen, anser jag.
Fram för lite tråkigheter, stilla stunder med egen lek och fantasi.
När försvan familjespelen från familjerna?
När sitter man bara och pratar utan TV eller musik på radion?
Tystnaden är en lyx nu för tiden, även för vuxna.
Tråkigt att det blev så.
Tänk att få ha en stilla dag/kväll i veckan utan TV eller elektroniska spel. Det skulle alla må bra av ,tror jag. Låt oss starta en nyttig epidemi som ingen behöver vaccineras för. Vi skulle bara må bättre.
Jag märker på barnen att dom inte kommer håg saker och ting, ens från förmiddagen till eftermiddagens Oroväckande!
Att vi vuxna glömmer, oroar oss, men barnen!
Är det inte tid nu?





                                                                                         Love you all <3 <3 <3














RSS 2.0