Semester............

..............................................................sköna semestertid!
Jag älskar mitt arbete, mina klienter, mitt samtalsrum och parken utanför!
Men i år var jag trött och ledigheten kom så lägligt.
Nu kan jag ägna tiden åt vad jag behöver, kanske att bara vara.
Eller som jag läste alldeles nyss i 
 där står följand kloka råd!
 
Har ni hört historien om Indianen som var försenad till flyget? Han stressade sig fram till flygplatsen, flygpersonalen stod och väntade in honom så att flyget kunde lyfta. Väl kommen till gaten slog han sig ner på en bänk. Personalen bad honom kliva på flyget. Mannen svarade att han snart skulle kliva på, först behövde han invänta att hans själ kom ikapp honom efter den stressiga turen. När han hade landat i sig själv, klev han lugnt på flyget.

Ja, ibland är vi snabba och vi måste agera för att nå uppsatta mål, eller hinna i tid till möten eller ja, flyget. Det är inget fel i att stressa ibland. Det viktiga är att tillåta återhämtning att ta plats i anslutning till en överansträngning. 

Våra kroppar arbetar ofta extremt mycket, vi agerar, jobbar, ordnar och fixar. För att kunna njuta av det vi skapat samt förstå storheten i det vi gjort är det otroligt viktigt att själen får komma ikapp. När själen och kroppen möts i ett lugn blir helhetsupplevelsen integrerad. Vi får plats att andas och ta del av nuet. 


Och till dig, vart du än befinner dig och vad du än tagit dig för den senaste tiden, önskar jag ett vackert samspel mellan aktivitet och återhämtning.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack....det behövde jag ...när jag nu snurrar omkring mellen kolonin ..lägenheten och allt införskaffande av material m.m till kollo ...jg sitter nog ned i dag ...eller ligger // Tack och KRAM /Catarina

2013-07-03 @ 12:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0